Komentar Pembaca

Makanan Haram Dalam Kristen

oleh Abu Ubaidillah (2020-07-20)


makanan haram untuk orang Kristian. Banyak persoalan sering timbul bukan sahaja di kalangan rakyat tetapi sebagai seorang Kristian bukan Kristian tentang apa makanan yang halal atau haram untuk dimakan oleh orang Kristian. Banyak bercakap akan menjadi makanan yang dilarang di dalam agama Kristian. Malah ada yang mendakwa bahawa orang Kristian tidak dibenarkan makanan menjadi Kristian sanggup makan semua gaya makanan. Tetapi adakah ia benar-benar? Malah, terdapat lebih daripada makanan yang dilarang dimakan oleh orang Kristian.
Allah melarang makanan ini untuk dimakan.
Makanan yang haram untuk orang Kristian ialah:
1. Camel
Imamat 11: 4 berbunyi: "Tetapi ini adalah apa yang anda tidak boleh makan yang mengunyah biak atau berkuku belah:. Unta, kerana sebenarnya mengunyah biak, tetapi tidak berkuku belah; haram"
2. Arnab
Imamat 11: 6 "Dan arnab itu, kerana sebenarnya mengunyah biak, tetapi tidak berkuku belah, ia adalah najis."
3. Babi
Imamat 11: 7 "Dan babi, kerana dalam badan kapal Malah, kuku adalah jangka masa yang panjang, tetapi tidak mengunyah biak, najis."
4. Haiwan mempunyai tidak bersirip dan bersisik
Imamat 11:10 "Tetapi segala yang tidak bersirip atau bersisik di dalam lautan dan di dalam sungai, dari segala yang berkeriapan di dalam air, dan segala makhluk hidup yang ada di dalam air, adalah kejijikan bagimu."
Perenggan itu iaitu binatang yang diharamkan udang, ikan keli, ketam, sotong, ikan keli, belut, dan sebagainya, yang tidak bersirip dan bersisik.
5. Avian (jenis burung)
Dalam Imamat 11: 13-23 menyatakan bahawa tidak semua burung boleh makan gaya. Burung yang tidak dibenarkan untuk kegunaan adalah ayam yang tidak mempunyai kaki kerana penggunaan menyalahi undang-undang. Bagi gaya ayam tidak boleh dimakan di eagle yang lain, janggut takut emas, helang laut, milan, milan hitam, setiap legam selepas dia baik hati, burung unta, burung hantu, burung hantu, gulls, cormorants, bangau dan semua haiwan merangkak dan termasuk sayap.
6. fluence Haiwan
Oleh itu beliau menyatakan dalam Imamat 11:23 "Tetapi semua reptilia bersayap dan yang mempunyai empat kaki adalah kejijikan bagimu." Bagi makhluk yang tidak dibenarkan untuk digunakan di lain cicak, cicak, ular, naga, cicak dan sebagainya.
7. haiwan berkaki empat
Menurut Imamat 11: 3-8 dan Ulangan 14: 3-8 sebutan sama ada binatang, tetapi dilarang biak, tetapi tidak mempunyai kuku terbelah atau topi keledar, tetapi tidak biak, seperti kuda, arnab, rusa dan empat bintang kaki mempunyai ciri-ciri yang dinyatakan di atas.
8. Haiwan yang berlaku dengan kaki
Dalam Imamat 11: 27-28 mengatakan bahawa semua haiwan dibentangkan dengan kaki mereka, dan segala binatang yang berlaku dengan keempat kakinya adalah haram, sebagai orang utan, monyet, anjing, kucing, panda dan lain-lain.
1 Timotius 4: 4 mengatakan bahawa "Oleh kerana penciptaan semua Allah adalah baik, dan apa-apa untuk ditolak, jika diterima dengan kesyukuran." Dari ayat ini mereka ambil perhatian bahawa makanan tidak dilarang bukan kerana semuanya dicipta oleh Allah yang baik. Walaupun ini tidak bermakna bahawa tidak semua makanan gaya boleh dimakan oleh manusia untuk lebih daripada makanan yang dilarang Tuhan untuk dimakan.
Semoga artikel ini boleh menambah maklumat yang disediakan untuk pembaca lebih daripada satu gaya makanan yang dilarang Tuhan yang kita perlu mengambil. Allah melarang kita untuk mengambil semua kerana mahu rakyatnya sanggup untuk hidup sihat.

https://kata-kata-mutiara10.blogspot.com
https://otaktengah-anak.blogspot.com
https://remajabaituttaqdis.blogspot.com
https://rezafadhilm.blogspot.com
https://pancasila-indo.blogspot.com
https://ahlibahasaara.blogspot.com
https://thelesserofthefurry.blogspot.com
https://lavite-pedownload.blogspot.com
https://edwinryl13398.blogspot.com
https://ilovephotoshopid.blogspot.com
https://groupersitubondo.blogspot.com
https://berbagi-puisiku.blogspot.com
https://asteptomyjourney.blogspot.com
https://kawaiiamaiililmia.blogspot.com
https://yanasweetheart99.blogspot.com
https://ainabudakkacamata.blogspot.com
https://info-jual-beli-kalbar.blogspot.com
https://ilmu-rocabali.blogspot.com
https://gbigihon.blogspot.com