Komentar Pembaca

Kebesaran allah SWT maha esa maha mengetahui maha mendengar maha melihat

oleh asd fg (2020-08-23)

MeresponTrik PC

SIGNS kebesaran Allah di bumi dan menyebarkan langit dan anda boleh melihat orang-orang yang mahu percaya dan kepercayaan. Tafsir Al Misbah episod 8 membincangkan Surah 45, Al Jasiyah. Dalam bab mengenai ayat-ayat Allah dan bagaimana Allah berbicara melalui alam semesta. Al-Jathiya turun di Mekah untuk membincangkan Qur'an, keesaan Allah, kuasa Allah dan hari akhirat, dan sebagainya. Dalam ayat-ayat 1-2, Allah Fungsi rman, "minallahil Ha Mim Tanzilul Bible" azizil hakim. " Ini adalah sama dengan ayat-ayat pembukaan minggu ini, bercakap tentang Kitab Suci, keagungan dan kebijaksanaan.

Kebesaran allah SWT maha esa maha mengetahui maha mendengar maha melihat - Ayat seterusnya, "Inna lil fi ssamawati walardi la'ayatil beriman Malah, dalam pelbagai sky -. No siling, banyak sky - dan bumi terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang mahu percaya. "Pertama, anda perlu tahu terlebih dahulu apa cara ayat. Aya adalah tanda kuasa Tuhan. Daftar maha mengetahui Tuhan. Sebaliknya, tanda untuk lelaki itu. Dalam erti kata lain, tanda-tanda jalan kepada manusia. Di langit dan bumi, terdapat tanda-tanda kekuasaan Allah.

Langit adalah tanda kuasa Allah, kita dapat melihat bahawa terdapat kewujudan syurga. Mungkin ada sesuatu yang wujud tanpa sesiapa berlaku. Ketika matahari terbenam setiap hari, tidak berlaku dengan sendirinya. Segala-galanya adalah di tempat. Jika anda tidak sedar, anda tidak akan sedar Allah. Di atas tanah, kita boleh melihat haiwan yang cantik dan tumbuhan sebagai tanda-tanda. Oleh itu, bukti kuasa Allah adalah wujud, operasi sistem, dan kecantikan. Ayat ini adalah jalan untuk tanda-tanda Allah. Ayat seterusnya (4) orang berbahasa.

Wa wa ma fi khalqikum yabussu min Dabbat Ayatollah liqaumiy yuqinun. Seperti yang dicipta, ia juga perenggan, terdapat tanda-tanda Allah. Satu contoh mudah, melalui kelahiran, bayi menolak terbalik. Selepas kelahiran, dia menangis, tidak ada yang mengajar. Tuhan yang manakah yang bertanggungjawab. "Wafi amfusikum tubsiruun Fala. Dalam tidak ada tanda, tetapi anda tidak tahu anda. Di dalam anda disimpulkan seluruh alam semesta. "