Komentar Pembaca

Kisah Adam dan Hawa versi Alkitab

oleh Abu Ubaidillah (2020-07-11)


Adam telah diberikan kepada tempat Allah dalam syurga, dan Hawa telah dicipta untuk menghapuskan baginya untuk bersama dengan dia dan rakannya menghapuskan keperluan untuk kesendirian dan suasana semula jadi bagi perkembangan kanak-kanak lain. Menurut sejarah teologi Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk Adam ketika dia ditinggalkan di atas katil ketika ia terjaga, ia melihat Hawa dan sampingnya.ia berkata kepada malaikat: "Wahai Adam, apa atau siapa yang daging atasmu"

 

Adam berkata: "Seorang wanita". kepada sifat-sifat yang berasaskan telah diilhamkan oleh Allah. "Siapa namamu?" Beliau bertanya kepada malaikat lagi. https://www.abiabiz.com "Eva," jawab Adam. "Allah menciptakan makhluk ini?" Dia bertanya kepada malaikat yang lain.
Adam berkata: "Dalam usaha untuk memberikan dirinya kepada saya kegembiraan dan memenuhi keperluan saya sesuai dengan kehendak Allah."

Abiabiz.com diperintahkan Allah kepada Adam: "Mereka tinggal dengan isteri-isteri mereka di syurga, rasa kegembiraan makanan yang baik, rasa dan makan buah-buahan yang lazat seperti jantung dan kegembiraan nasfumu.Kamu tidak mempunyai pengalaman atau lapar, dahaga, atau di dalam. Akan, apabila letih, tetapi saya tidak makan dari pokok itu di dunia dan juga zalim.Ketahuilah mereka bahawa syaitan adalah musuh musuh anda dan isteri anda, dia akan cuba drag dari langit dan kehilangan untuk meyakinkan kebahagiaan bahawa anda adalah baik. "

Syaitan dalam tindakan.

risiko yang ketara, apabila beliau telah dihantar oleh tuhan-tuhan yang empunya langit, dikutuk dan ditolak untuk cabaran iri hati dan cemburu https://www.abiabiz.com kepada Adam pada dasarnya sehingga dia dan ditakdirkan selama-lamanya dikecualikan daripada takhta-Nya. penipuan rancangan Sesungguhnya syaitan itu Adam dan Hawa mula bersama-sama hidup dalam peti keselamatan, tenang dan bahagia.

Beliau berkata beliau kepercayaan Adam dan Hawa semua nasihat yang jujur dan bimbingan, berbisik kawannya dan dia mahu memberi nasihat dan panduan untuk kebaikan dan kebahagiaan mereka.Segala seperti yang digunakan untuk mengekalkan dan kata-kata indah syaitan untuk menang, tuhan .Ia .Expensive makan buah-buahan kerana malaikat abiabiz dilantik dengan memakan buah-buahan dan ulangan berhampiran kekal.Diulang buah kepercayaan bau pohon yang dilarang pujukan hebat lazat dan halus akhirnya termakanlah rasanya.Sehingga Adam dan Hawa dan Tuhan menunjukkan dilanggarlah batasan.

Allah mengutuk tindakan itu dan berkata: "Adakah ia sukar untuk mendapatkan dekat dengan pokok itu dan makan buah-buahan dan mesti memberi amaran kepada kamu, bahawa Syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu."
Adam dan Hawa mendengar firman Allah, mereka menyedari bahawa mereka melanggar perintah Allah dan telah melakukan kesalahan dan dosa besar.Seraya masuk akal untuk mengatakan: dibuat, "Ya Tuhan kami, kami telah menganiaya diri dan jeda kita sendiri terletak Iblis.Ampunilah seperti terkena pujukan! Kita berdosa kerana kita pasti mendengarnya, adakah wang yang tidak kalah jika anda memaafkan dan cinta ".

Adam dan Hawa jatuh ke tanah.

Tuhan mengampuni Adam dan Hawa, dan dia akan mengampuni kesalahan mereka, melakukan apa yang mereka terpaksa melegakan dada dan akan membebaskan kesedihan kerana kecuaian amaran Allah tentang syaitan untuk tarik mangsa pujukan dan panggilan lembut, tetapi berancun.